Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Συνταγές μαγειρικής


Συνταγές μαγειρικής


Ελιόπιττα

Posted: 08 Feb 2012 08:06 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του 1 κοφτό κουταλάκι αλάτι 7 κουταλιές ελαιόλαδο 4-5 φλιτζάνια του τσαγιού νερό 500 γρ. ελιές όχι ξυδάτες 2 κρεμμύδια 2 κλωνάρια ή 2 κουταλάκια δυόσμο

Πως το κάνουμε:

    Αφαιρέστε τα κουκούτσια από τις ελιές και κόψτε τις στη μέση. Ψιλοκόψτε τα κρεμμύδια και σωτάρετε για 3 λεπτά με 2 κουταλιές ελαιόλαδο. Ρίχνετε τις ελιές στα κρεμμύδια και κλείστε το μάτι Ανάψτε το φούρνο να προθερμανθεί στους 150 βαθμούς (με αέρα) Σε μία λεκάνη ρίξτε το αλεύρι και το αλάτι και ανακατέψτε Ρίξτε στο αλεύρι 3 κουταλιές ελαιόλαδο και ανακατεύοντας ρίχνετε σιγά-σιγά το νερό μέχρι να γίνει χυλός μάλλον πηκτός Αλείψτε ένα αντικολλητικό ταψι μεγέθους περίπου 40Χ25 με λίγο λάδι Ρίξτε το μισό χυλό στο ταψί να καλυφτεί ο πάτος Απλώστε τις ελιές με τα κρεμμύδια σε όλο το ταψί Ρίξτε το δυόσμο Απλώστε τον υπόλοιπο χυλό Περιχύστε το υπόλοιπο ελαιόλαδο Ψήστε στο χαμηλότερο επίπεδο του φούρνου για 15 λεπτά και άλλα 30 στη μέση του φούρνου

Ελιοπιτάκια μεθυσμένα

Posted: 08 Feb 2012 08:06 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

1 κουτάκι μπύρα 500γρ ελιές ψιλοκομμένες 1 κουτάκι ηλιέλαιο (το μετράμε με το κουτί της μπύρας) 1 κουτάλια της σούπας ρίγανη λίγο αλάτι 1 φακελάκι μπέικιν αλεύρι όσο πάρει ώστε να πλάθονται σαν μπιφτέκια

Πως το κάνουμε:

    Σε μια λεκάνη βάζουμε την μπύρα, το ηλιέλαιο, το αλάτι και την ρίγανη και ανακατεύουμε λίγο. Ρίχνουμε τις ελιές και σιγά σιγά το αλεύρι που έχουμε ανακατέψει με το μπέικιν. Πλάθουμε σαν μπιφτεκάκια και τα βάζουμε σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα. Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 40 λεπτά περίπου ή μέχρι να πάρουν χρώμα

Ελιοπιτάκια2

Posted: 08 Feb 2012 08:06 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

Ζύμη 800 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις 2 κ.γ. baking powder 235 γρ. λάδι 400 γρ. φρέσκο χυμό πορτοκαλιού Γέμιση 2 ½ - 3 ποτήρια ελιές μαύρες (χωρίς κουκούτσια και κομμένες κομματάκια) 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο λίγο δυόσμο ξερό λίγο ελαιόλαδο

Πως το κάνουμε:

    Σε μικρή λεκάνη αναμιγνύουμε όλα τα υλικά της γέμισης. Σε άλλη λεκάνη, αφού ρίξουμε το αλεύρι μαζί με το baking powder, δημιουργούμε στο κέντρο μια λακκούβα και ρίχνουμε το λάδι. Δουλεύουμε το μείγμα με τα δάχτυλα ώστε το αλεύρι να απορροφήσει όλο το λάδι και να γίνει ψιχουλιαστό. Προσθέτουμε όσο χυμό πορτοκαλιού χρειάζεται ώστε να πετύχουμε μια ζύμη μαλακιά και αφράτη. Ανοίγουμε λεπτό φύλλο, κόβουμε ορθογώνια κομμάτια (αναλόγως πόσο μεγάλα τα θέλουμε), βάζουμε μια κουταλιά γέμιση, και τα τυλίγουμε σε ρολό. Βάζουμε τα ελιοπιτάκια σε αλάδωτο ταψί και αφού τα αλείψουμε με κρόκο αυγού, τα πασπαλίζουμε με σουσάμι. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180oC για 30-40 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι πήραν ένα ρόδινο χρώμα.

Γκόλιο

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

1 κιλό μεγάλα κολοκυθάκια 4 αυγά 1,5 φλ.τσαγιού γάλα φρέσκο 1 κ.γλυκού μπέικιν 1 κ.γλυκού αλάτι πιπέρι 1 φλ.τσαγιού αλεύρι μπλε λάδι και αλεύρι για το ταψί

Πως το κάνουμε:

    Καθαρίζετε τα κολοκυθάκια από το πράσινο μέρος τους, τα τρίβετε, τα ανακατεύετε με το 1 κ.γλ. αλάτι και αφήνετε να στραγγίσουν. Χτυπάτε τα αυγά με το γάλα, το αλεύρι, το μπέικιν και αν θέλετε λίγο επιπλέον αλάτι και πιπέρι. Ενώνετε το μείγμα αυτό με τα τριμμένα κολοκυθάκια (στίβοντάς τα και μια τελευταία φορά πριν τα ρίξετε). Λαδώνετε ένα ταψί, πασπαλίζετε με λίγο αλεύρι και ρίχνετε μέσα το χυλό. Τέλος, περιχύνετε το χυλό με λίγο λάδι και λίγο αλεύρι. Ψήνετε στους 180 βαθμούς έως ότου να ροδίσει (περίπου 3/4 της ώρας).

Λίγα μυστικά ακόμα

Μη σας φοβίσει εάν ο χυλός είναι αραιός, έτσι πρέπει να είναι. Αυτή η ξεσκέπαστη πιτούλα είναι πολύ χαμηλή, περίπου 1-2 εκ. Γι΄αυτό χρησιμποποιήστε ανάλογο ταψί. Επίσης, σίγουρα ταιριάζουν και κομματάκια φέτας, αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ. Σ΄αυτήν την περίπτωση προσέξτε το αλάτι! Μην προσθέσετε άλλο αρωματικό γιατί αξίζει να το δοκιμάσετε μόνο του, έτσι απλά..

Γεμιστές πιπεριές με φέτα

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

8 πιπεριες κοκκινες μακριες 100 γρ τυρι φετα 2 κ.γ ριγανη 2 σκελιδες σκορδο 1 κρεμμυδι 2 αυγα πιπερι 70 γρ μπαγιατικο ψωμι χωρις κορα

Πως το κάνουμε:

    Κοβουμε τις πιπεριες γυρω απο το κοτσανι αφαιρουμε τα σπορακια και τις πλενουμε καλα. Θρυμματιζουμε το ψωμι με τα δαχτυλα μας και το τυρακι, ψιλοκοβουμε το σκορδο και το κρεμυυδι και ανεκατευουμε ολα τα υλικα καλα με τα αυγα, τη ριγανι και το πιπερι. Γεμιζουμε τις πιπεριες με το μιγμα. Μην γεμισετε τις πιπεριες μεχρι πανω γιατι αυξανετε κατα το ψησιμο. Τοποθετουμε τις πιπεριες σε ταψι και τις ψηνουμε στους 200 βαθμους για 15 λεπτα τις γυριζουμε απο την αλλη για αλλα 15 λεπτα να παρουν χρυσαφι χρωμα.

Αφράτη Μυζηθρόπιτα

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

10 έτοιμα φύλλα κρούστας 200 γρ. γραβιέρα 500 γρ. μυζήθρα 300 γρ. κασέρι 1/2 λίτρο γάλα 3 αυγά 1/3 φλιτζανιού του τσαγιού ελαιόλαδο 2/3 φλιτζανιού του τσαγιού βούτυρο φρέσκο πιπέρι, αλάτι

Πως το κάνουμε:

    Αλείφετε το ταψί με βούτυρο και στρώνετε τέσσερα φύλλα, αλείφοντας το καθένα με λάδι και βούτυρο. Τρίβετε στον τρίφτη την κεφαλογραβιιέρα και το κασέρι και κομματιάζετε με πιρούνι τη μυζήθρα. Ανακατεύετε τα 3 τυριά μαζί και πασπαλίζετε με πιπέρι. Χτυπάτε τα αυγά με το γάλα και αλατοπίπερο και ανακατεύετε με το μείγμα των τυριών. Ρίχνετε πάνω στα στρωμένα φύλλα το 1/3 από το μείγμα τυριών-αυγών, βάζετε ένα φύλλο, πάλι μια ποσότητα από το μείγμα και μετά άλλο φύλλο, το υπόλοιπο μείγμα και τέλος τα τέσσερα υπόλοιπα φύλλα αλειμμένα με λάδι και βούτυρο. Χαράζετε την πίτα σε λωρίδες, περιχύνετε με το υπόλοιπο λάδι και το υπόλοιπο βούτυρο και αμέσως τη βάζετε στο φούρνο να ψηθεί για 50'-55' στους 200°C, μέχρι να ροδίσει.

Απρόοπτο

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

1 κιλό πατάτες 15 φέτες ζαμπόν 1/2 κιλό τυρί τριμμένο 2 κρέμες γάλακτος αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο

Πως το κάνουμε:

    Βράζουμε τις πατάτες και τις κόβουμε σε στρογγυλές φέτες. Βάζουμε μία στρώση πατάτες σε ένα βουτυρωμένο ταψί και τις αλατοπιπερώνουμε. Κόβουμε το ζαμπόν σε κομματάκια και το προσθέτουμε πάνω στις πατάτες. Ρίχνουμε και το τυρί το τριμμένο. Στρώνουμε τις υπόλοιπες πατάτες και τις αλατοπιπερώνουμε. Στο τέλος ρίχνουμε τις κρέμες γάλακτος και λίγο βούτυρο. Το ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου μισή ώρα.

Λίγα μυστικά ακόμα

Το μυστικό σε αυτή την συνταγή είναι το τριμμένο τυρί να είναι διάφορα τυριά και όχι ένα συγκεκριμένο.

Αλμυρές μπουκίτσες με γέμιση ελιάς

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

500 γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του 1 ποτήρι χυμό πορτοκαλιού 1 ποτήρι καλαμποκέλαιο 250-300 γραμ. πράσινες ελιές γεμιστές με πιπεριά. λίγο πιπέρι

Πως το κάνουμε:

    Τα ρίχνουμε όλα μαζί στο μίξερ (εκτός από τις ελιές) και τα ανακατεύουμε πολύ καλά μέχρι να γίνουν μία αφράτη ζύμη. Πλάθουμε μπαλάκια μικρά όπου μέσα βάζουμε και μία ελιά. Ψήνονται στον φούρνο στους 180°C.

Λίγα μυστικά ακόμα

Μπορείτε να βάλετε αντί για ελιές τυρί ή ό,τι άλλο αρέσει στα παιδιά σας.

Αλμυρά κουλουράκια

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

3 φλυτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις 1 κουταλάκι μπέικιν πάουντερ 1 φλυτζάνι βούτυρο ή μαργαρίνη 1 φλυτζάνι κεφαλοτύρι τριμμένο 1/2 φλυτζάνι γάλα Λίγο αλάτι

Πως το κάνουμε:

    Ανακατεύετε σε ένα μπολ το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ και το βούτυρο. Προσθέτετε τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύετε μέχρι η ζύμη να ξεκολλάει από τα τοιχώματα του μπολ. Αφήνετε στο ψυγείο γαι 1 ώρα να ξεκουραστεί η ζύμη. Πλάθετε κουλουράκια και ψήνετε στους 170 βαθμούς για 30 λεπτά περίπου μέχρι να πάρουν ένα ωραίο χρυσαφένιο χρώμα.

Λίγα μυστικά ακόμα

Προσοχή μην βάλετε πολύ αλάτι γιατί είναι και το τυρί αλμυρούτσικο.

Αλμυρά 2

Posted: 08 Feb 2012 08:05 AM PST

Τι χρειαζόμαστε:

1 ποτήρι νερού καλαμποκέλαιο 1 ποτήρι νερού νερό 250γρ μαργαρίνη 1 κουτ. γλυκού γεμάτο αλάτι Λίγο πιπεράκι (αν είναι και φρεσκοτριμμένο ακόμα καλύτερα) Αλεύρι up όσο πάρει (μέχρι να γίνει μια ζύμη που να μπορείτε να την κόβεται με κουπ-πατ και να τα μεταφέρεται στο ταψί χωρίς να χαλάει πολύ το σχήμα τους, δηλ. κάντε δοκιμή, αλλά μην το παρακάνετε και βγουν σκληρά) Κρόκο αυγού για το άλειμμα Σουσάμι μαύρο (η παραλλαγή που θα σας δώσω αντικαθιστά το μαύρο σουσάμι με πικάντικο τυρί τριμμένο)

Πως το κάνουμε:

    Βάζουμε όλα τα υγρά, μαζί και τη μαργαρίνη που έχουμε λιώσει και ανακατεύουμε. Προσθέτουμε το αλάτι και αρκετό πιπεράκι να γίνουν πικάντικα. Στο τέλος προσθέτουμε όσο αλεύρι πάρει σύμφωνα με αυτά που σας είπα προηγουμένως. Πάντως η ζύμη δεν θα πρέπει να γίνει πολύ σφιχτή. Στρώνουμε λαδόκολλα στο ταψί, κόβουμε τη ζύμη σε σχήματα με κουπάτ και τοποθετούμε τα κουλουράκια ένα ένα επάνω με μια σχετική απόσταση γιατί θα φουσκώσουν. Όταν πατήσετε με το χέρι σας τη ζύμη και πριν κόψετε με κουπάτ, να προσέχετε μην είναι ιδιαίτερα παχιά γιατί θα φουσκώσει πολύ και θα χάσει τελείως το σχήμα του το κουλουράκι αλλά ούτε ιδιαιτέρως λεπτή γιατί θα ξεροψηθούν με το ψήσιμο. Όταν φτιάξετε όλα τα κουλουράκια τα πασαλείβετε με κρόκο αυγού ελαφρώς αραιωμένο με λίγο νεράκι και πασπαλίζετε με μαύρο σουσάμι. Εναλλακτικά μπορείτε να πασπαλίσετε με μπόλικο τυρί τριμμένο αλλά να έχετε υπόψη ότι η γεύση βγαίνει τελείως διαφορετική. Στην ουσία χάνεται η γεύση που έχει το κουλουράκι και υπερισχύει η γεύση του τυριού. Γίνονται σαν κάτι τυροκούλουρα που πουλάνε έτοιμα. Πάντως κι έτσι -αν και διαφορετικά- γίνονται πολύ ωραία!!! Ψήνετε στους 180βαθμούς μέχρι να ροδίσουν ελαφρώς πάνω και κάτω. Αν βάλετε περισσότερα από ένα ταψί του φούρνου και χρησιμοποιήσετε τον αέρα για να ψηθούν όλα μαζί θα επιλέξετε μικρότερη θερμοκρασία(π.χ. 160βαθμούς) και θα αλλάξετε και θέση στα ταψιά κατά τη διάρκεια του ψησίματος για να ψηθούν ομοιόμορφα. Μην τα παραψήσετε και πικρίσουν. Μόλις ροδίσουν και από κάτω, τα βγάζετε. Καλή επιτυχία!

Λίγα μυστικά ακόμα

Συνοδεύουν άψογα το ποτό αντί για τους ξηρούς καρπούς αλλά τα τσιμπολογάμε και για σνακ όταν πεινάσουμε!

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

LOST EMPIRE

Γράψε το e-mail σου:

Σας ευχαριστώ!

Συγγραφείς

Συνεχώς

30 ημέρες

7 ημέρες

Comments Posts

Top 10 σχολιαστές