PERIERGAA |
- Συνελήφθησαν 15 μέλη των «Anonymous»
- Και μέσα από την Σαχάρα μετανάστευσαν οι πρώτοι άνθρωποι από την Αφρική;
- ΟΙ «ΑΓΝΩΣΤΟΙ» ΘΗΣΑΥΡΟΙ: Σκύλοι, πουλιά, φίδια και η θεά του Πραξιτέλη
- Εντυπωσιακές φωτογραφίες βολών, τραβηγμένες την κατάλληλη στιγμή (14pics)
- Τζιμ Μόρισον Το τέλος του, χωρίς μυστήριο πια,
- Τραγική ειρωνία της τύχης!!!
- Οι πρώτες εικόνες από την έκρηξη στην Κύπρο (Βίντεο)
- Σοκ στην Κύπρο – Ισχυρότατη έκρηξη κοντά σε ναυτική βάση της Εθνικής Φρουράς
- TI ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ APOLLO ΣΤΗΝ ΣΕΛΗΝΗ;
- 11 αξέχαστα ηλιοβασιλέματα της Ελλάδας
Συνελήφθησαν 15 μέλη των «Anonymous» Posted: 11 Jul 2011 03:33 AM PDT Δεκαπέντε άτομα, τα οποία φέρονται να είναι μέλη της ομάδας χάκερ «Anonymous»... συνέλαβαν οι ιταλικές και οι ελβετικές αρχές. Πρόκειται για νεαρά άτομα, ηλικίας από 15 έως 28 ετών, ενώ «αρχηγός» τους φέρεται να είναι ένας 26χρονος Ελβετο-Ιταλός, με το ψευδώνυμο «Phre». Οι ιταλικές αρχές αναζητούν ακόμα 30 άτομα-μέλη της διάσημης ομάδας. Οι «Anonymous», μόλις έγιναν γνωστά τα ονόματα των συλληφθέντων, ορκίστηκαν εκδίκηση και κάλεσαν τα μέλη τους στην Ιταλία να εξαπολύσουν επιθέσεις κατά κρατικών και κυβερνητικών στόχων. Έτσι, λοιπόν, το πιο πιθανό είναι μέσα στις επόμενες ημέρες να δούμε πολλές «καίριες» επιθέσεις… prionokordela.gr http://mantatoforos.blogspot.com | ||||||||||
Και μέσα από την Σαχάρα μετανάστευσαν οι πρώτοι άνθρωποι από την Αφρική; Posted: 11 Jul 2011 03:31 AM PDT Η άποψη ότι ο άνθρωπος προέρχεται από την Αφρική, νοτίως της Σαχάρας, πριν περίπου από 150-200.000 χρόνια είναι μια ευρέως διαδεδομένη και επιστημονικά βιώσιμη πεποίθηση. Ωστόσο η μετανάστευση του Homo Sapiens μακριά από εκείνα τα μέρη, για να αποικίσει τις κοντινές περιοχές και, αργότερα, όλο τον πλανήτη, είναι σήμερα μια εικασία. Από πρόσφατα αρχαιολογικά στοιχεία προέκυψαν ερωτηματικά για τις προηγούμενες επεξηγήσεις εκείνης της μετανάστευσης. Η παρακολούθηση του μιτοχονδριακού DNA έδειξε ταξιδιωτικά μονοπάτια σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αλλά καμιά εξήγηση της μετανάστευσης ήταν σε θέση να εξηγήσει σωστά όλα αυτά τα στοιχεία. Εξετάζοντας ένα χάρτη της Αφρικής βλέπουμε ότι η υπο-σαχάρια Αφρική, δεν είναι σαν την έρημο της Σαχάρας. Με την τεράστια έκταση της η Σαχάρα είναι η μεγαλύτερη καυτή έρημος του πλανήτη μας (η δεύτερη μεγαλύτερη έρημος μετά την Ανταρκτική). Για να ταξιδέψει κανείς σε όλη αυτή την έκταση σήμερα, εκεί όπου οι άνθρωποι κατέληξαν, είναι μια τεράστια πρόκληση. Αλλά μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ έδειξε ότι υπήρχαν πιο υγρές συνθήκες πολύ βορειότερα από ό,τι πιστευόταν παλαιότερα. Έτσι, μπορεί να υπήρχε ένας υγρός διάδρομος μέσα στη Λιβύη, που θα επέτρεπε στους πρώτους ανθρώπους να μεταναστεύσουν (Out of Africa), αποφεύγοντας την έρημο που ξέρουμε σήμερα ως Σαχάρα. "Οι εικόνες από ραντάρ εγκατεστημένα στο διάστημα έδειξαν ορυκτά κανάλια παλαιών ποταμών να διασχίζουν τη Σαχάρα, ξεκινώντας από την κεντρική νότια Σαχάρα και καταλήγοντας βόρεια προς τη Μεσόγειο," αναφέρει η Anne Osborne, επικεφαλής της μελέτης. "Χρησιμοποιώντας γεωχημικές αναλύσεις, έχουμε αποδείξει ότι αυτά τα κανάλια ήταν ενεργά κατά τη διάρκεια της τελευταίας μεσοπαγετωνικής περιόδου. Το γεγονός αυτό προσέφερε ένα σημαντικό υδάτινο δρόμο σε αυτή την άνυδρη περιοχή. " Οι ερευνητές ανίχνευσαν την υπάρχουσα ισοτοπική σύνθεση σε κελύφη σαλιγκαριών που προέρχονται από δύο τοποθεσίες σε αυτά το απολιθωμένο κανάλια του ποταμού, αλλά και από κοχύλια μικρο-απολιθωμάτων πλαγκτόν στη Μεσόγειο. Παρά το γεγονός ότι ήσαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τα ηφαιστειακά πετρώματα στα βουνά της Σαχάρας, που παλιά πιστευόταν ότι ήταν το όριο της υγρής περιοχής στις απαρχές της ιστορίας των προγόνων μας, αυτά τα όστρακα είχαν μια ξεχωριστή ηφαιστειακή υπογραφή, η οποία θα μπορούσε να εξηγηθεί μόνο από το νερό που έρρεε τότε από τα ηφαιστειακά βουνά. Ο Δρ Derek Vance, που συμμετείχε στην έρευνα, πρόσθεσε: "Η μελέτη δείχνει, για πρώτη φορά, ότι οι βροχές των μουσώνων τροφοδοτούσαν τα ποτάμια που εκτείνονταν από την λεκάνη απορροής της Σαχάρας και κατά μήκος όλης της βόρειας Σαχάρας, προς τη Μεσόγειο Θάλασσα Αυτοί δε οι υδάτινοι διάδρομοι συναγωνίζονταν την κοιλάδα του Νείλου. ως πιθανές διαδρομές μετανάστευσης του σύγχρονου ανθρώπου προς τις ακτές της Μεσογείου. " Πηγή: Daily Galaxy http://physics4u.wordpress.com | ||||||||||
ΟΙ «ΑΓΝΩΣΤΟΙ» ΘΗΣΑΥΡΟΙ: Σκύλοι, πουλιά, φίδια και η θεά του Πραξιτέλη Posted: 11 Jul 2011 03:21 AM PDT O κόσμος συνωστίζεται καθημερινά γύρω από τις Καρυάτιδες. Για αυτές δεν έχει ταξιδέψει χιλιόμετρα ολόκληρα; Τα βλέμματα αιχμαλωτίζονται από τις Κόρες με τις περίτεχνες πλεξούδες και τα αέρινα πέπλα. Κάποιοι θέλουν ν΄ αγγίξουν το λεπτό σαν επιδερμίδα μάρμαρο κι άλλοι μαγεύονται από τα χρώματα στα χείλη και στα μάτια των ωραίων γυναικών που αφιερώθηκαν στην πολιούχο Αθηνά. Και στην κορυφαία αίθουσα του Παρθενώνα οι μορφές των θεών και των ανθρώπων, που έπλασε το χέρι του Φειδία, η άμεση οπτική με τον Ιερό Βράχο και τον ίδιο τον ναό δικαιώνουν τη φήμη του. Ολα τα μεγάλα και τα σπουδαία βρίσκονται εδώ. Στο Μουσείο της Ακρόπολης όμως, με τα 4.000 και πλέον εκθέματα, η Ιστορία μπορεί να γραφτεί με πολλούς τρόπους και η επίσκεψη να χαραχθεί κάθε φορά διαφορετικά, ακολουθώντας διαδρομές που αποκαλύπτουν «άγνωστες» ή τουλάχιστον λιγότερο προβεβλημένες πτυχές των μνημείων του Ιερού Βράχου, οι οποίες έχουν να αφηγηθούν ιστορίες που συνδέονται με πρόσωπα και πράγματα ή ακόμη κρύβουν μυστικά που ο επισκέπτης καλείται να ανακαλύψει. Μεσημέρι στο Μουσείο, ίσως η ώρα με την περισσότερη κίνηση, και ο πρόεδρός του καθηγητής κ. Δημήτρης Παντερμαλής μας συνοδεύει σ΄ αυτήν τη διαφορετική περιήγηση. Στη διάρκειά της θα συναντήσουμε τον περίφημο «Θησαυρό του χαλκουργού», ο οποίος έρχεται να καταθέσει τη μυκηναϊκή ιστορία της Ακρόπολης μέσα από μια συλλογή από υνία, εγχειρίδια, ξίφη, διπλούς πέλεκεις, σφυριά και σμίλες. Θα δούμε το τατουάζ - ένα αλογάκι για την ακρίβειαστο μπράτσο της θρακιώτισσας Μαινάδας που σκότωσε τον Ορφέα. Απόδειξη της βαρβαρικής καταγωγής της, όπως εξηγεί ο κ. Παντερμαλής. Θα παρατηρήσουμε τους κωπηλάτες του μαρμάρινου ανάγλυφου της τριήρους «Πάραλος», ένα από τα έξι ιερά πλοία της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Θα μετρήσουμε τον θησαυρό από 234 χρυσά νομίσματα του Βυζαντίου. Και η επίσκεψη συνεχίζεται... Το «άλλο» Μουσείο Ακρόπολης είναι εδώ. Αρχαία τάματα, αιώνιες αγωνίες Στήλη του Σίλωνος. Σε πονάει το πόδι; Κάνε ένα τάμα στον θεό να στο γιάνει. Το αφτί; Επίσης! Τα τάματα στην αρχαιότητα λειτουργούσαν όπως ακριβώς και τα δικά μας σήμερα. Τι ακριβώς όμως ήθελε να ζητήσει ο Αθηναίος Σίλων του 4ου αι. π.Χ. από τον θεό όταν του αφιέρωνε μια ανάγλυφη στήλη πάνω στην οποία βρίσκεται όρθιο ένα φίδι και στην κορυφή ένα... σανδάλι; Μέσα στο οποίο μάλιστα εικονίζεται και ο ίδιος ο αναθέτης! Μυστήριο. Η στήλη σχετίζεται με τη λατρεία του «Ηρωος επί βλαύτη» (σανδάλι πολυτελείας), ένα μικρό ιερό που βρισκόταν στην πλαγιά της Ακρόπολης κοντά στο διονυσιακό θέατρο. Ανάθημα του Πραξία. Αυτά τα μάτια που κοιτούν τον επισκέπτη μόλις μπαίνει στο Μουσείο μοιάζει να έρχονται από έναν άλλο κόσμο... Στην πραγματικότητα είναι ένα κομμάτι από μαρμάρινο άγαλμα- μόνον το άνω μέρος του προσώπου - το οποίο ο Πραξίας το έβαλε ένθετο σε μια πέτρινη κολόνα και το ανέθεσε στον θεό. Και με τόσο «ζωντανό» ανάθημα ίσως η παράκλησή του να έγινε δεκτή. Ανατομικά ανάγλυφα. Πόδια, οφθαλμοί, αφτιά, μαστοί, όλα μαρμάρινα αναθηματικά ανάγλυφα που εικονίζουν μέλη των ασθενών οι οποίοι ζητούσαν γιατρειά προέρχονται κυρίως από το μεγάλο ιερό του Ασκληπιού που ιδρύθηκε στην Αθήνα το 420-419 π.Χ. με πρωτοβουλία του αθηναίου πολίτη Τηλέμαχου. Τα χειρουργικά. Την κασετίνα του με τα χειρουργικά εργαλεία και «σικύες» (βεντούζες) είχε ζητήσει να απεικονίσουν αυτός ο αναθέτης, γιατρός πιθανώς, στην ανάγλυφη στήλη, από την οποία έχει διασωθεί μόνον η βάση. Το βλέφαρο. Είναι χάλκινο, είναι τεράστιο, είναι μοναδικό το βλέφαρο με τις μακριές βλεφαρίδες που ανατέθηκε στη θεά κάπου στα τέλη του 6ου με αρχές του 5ου αι. π.Χ. (Ολα τα τάματα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου, πλην του βλεφάρου που βρίσκεται στο πρώτο επίπεδο.) Οι άλλοι Παρθενώνες Δεν ήταν ένας, δεν ήταν δύο, αλλά ήταν πολλοί οι ναοί οι αφιερωμένοι στη θεά Αθηνά πάνω στην Ακρόπολη. Αλλους τους κατεδάφιζαν οι ίδιοι οι Αθηναίοι για να φτιάξουν λαμπρότερους, άλλους οι εχθροί. Και από τους παλαιότερους ελάχιστα στοιχεία έχουν διασωθεί, γι΄ αυτό και είναι μοναδικά από κάθε άποψη. Ιδού: - Η Αθηνά η οποία παριστάνεται σε διπλό επιχρυσωμένο έλασμαό,τι έχει διασωθεί από τον πρώτο ναό ο οποίος ήταν αφιερωμένος στη θεά. - Χάλκινος δίσκος με την παράσταση Γοργούς στο κέντρο του από το αέτωμα ναΐσκου της Αθηνάς Πολιάδος (να φανταστεί κανείς ότι μόνον τα θεμέλιά του έχουν εντοπιστεί ανάμεσα στο Ερέχθειο και στον μεταγενέστερο Παρθενώνα). - Λεοντοκεφαλή από παριανό μάρμαρο με τα χρώματα ακόμη επάνω της, που σώζεται από τον αρχαίο ναό (525-500 π.Χ.). Ηταν μια υδρορροή δηλαδή που ήταν τοποθετημένη σε γωνία της στέγης για να τρέχει το νερό της βροχής. Μαγική σφαίρα Ηθελε να νικήσει οπωσδήποτε σε αυτόν τον αγώνα,αλλά ο αντίπαλός του ήταν πιο δυνατός.Τι έπρεπε να κάνει λοιπόν; Αυτή η λίθινη σφαίρα- μοναδική από κάθε άποψη- που εντοπίστηκε θαμμένη στην περιοχή του θεάτρου του Διονύσου κάτω από την Ακρόπολη,μπορούσε να δώσει την απάντηση.Πώς ακριβώς, είναι δύσκολο να το πούμε σήμερα.Αλλά τα μαγικά σύμβολα που βρίσκονται ανάγλυφα πάνω της,μαζί με τον θεό Ηλιο,ένα λιοντάρι κι έναν δράκο δείχνουν ότι αυτή η σφαίρα μπορεί να χρησίμευε σε μαγικές τελετές προκειμένου να έρθει νίκη στον κάτοχό της.Στην εποχή της άλλωστε (2ος- 3ος αι.μ.Χ.- οι δεισιδαιμονίες βρίσκονταν στο απόγειό τους.Οσο για το θέατρο του Διονύσου, όπου είχαν διδάξει τις τραγωδίες τους οι μεγάλοι ποιητές της αρχαιότητας,είχε ξεπέσει ακολουθώντας τη ρωμαϊκή έκπτωση του πολιτισμού.Ετσι στον χώρο του διεξάγονταν πλέον μονομαχίες και άλλοι βάρβαροι αγώνες.Να θυμίσουμε όμως ότι μια σφαίρα κρυστάλλινη είχε χαρίσει και η Ιδη στον μικρό Δία για να παίζει,γιατί όταν την πετούσε ψηλά άφηνε λαμπερές πολύχρωμες γραμμές στον αέρα όπως τα άστρα του ουρανού. Με την υπογραφή του Πραξιτέλη Δεν είναι ένα απλό γλυπτό. Δεν το σμίλεψε ένας οποιοσδήποτε καλλιτέχνης. Γιατί αυτό το κεφάλι της θεάς Αρτέμιδος, που εκτίθεται στο πρώτο επίπεδο του Μουσείου της Ακρόπολης, φέρει μια σπουδαία υπογραφή: Πραξιτέλης. Πρόκειται μάλιστα για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του μεγάλου γλύπτη της αρχαιότητας, αν δεν είναι και το μοναδικό, αφού όσα αποδίδονται σήμερα σε αυτόν είτε είναι έργα τού εργαστηρίου του είτε είναι ρωμαϊκά αντίγραφα. Και το συγκεκριμένο άλλωστε μόλις πρόσφατα ταυτίσθηκε ως έργο του Πραξιτέλους από τον καθηγητή κ. Γιώργο Δεσπίνη, ειδικό στην αρχαία πλαστική και αρχιτεκτονική, ο οποίος είδε στο πρόσωπο της θεάς τη Βραυρωνία Αρτεμις, της οποίας το ιερό είχε ιδρυθεί στη νοτιοδυτική γωνιά του Βράχου της Ακρόπολης. Με τα μαλλιά σε σφικτές πλεξούδες γύρω από το κεφάλι, ένα νεανικό χτένισμα που ταίριαζε σε μια παρθένο θεά, όπως ήταν η Αρτεμις, αυτό το γλυπτό, που χρονολογείται στο 330 π.Χ., έχει ύψος 56 εκατοστά. Ολόκληρο δηλαδή θα πρέπει να ήταν 3,60 μέτρα, περίπου όπως όλα τα λατρευτικά αγάλματα. Αρχικά στο εσωτερικό του ιερού της Βραυρωνίας Αρτέμιδος φυλασσόταν το ξύλινο άγαλμα (το ξόανο) της θεάς, αλλά σύμφωνα με τον Παυσανία τον 4ο αι. π.Χ. προστέθηκε ένα δεύτερο, έργο του γλύπτη Πραξιτέλους. «Πραξιτέλους τέχνητο άγαλμα, τη θεώ δε έστιν από Βραυρώνος δήμου το άγαλμα» αναφέρει συγκεκριμένα. Η κεφαλή πάντως βρέθηκε κατά τις ανασκαφές του 1839 κοντά στον βωμό του ιερού της Αθηνάς Υγείας- ήταν και κοντά στο Βραυρώνιο - γι΄ αυτό και είχε θεωρηθεί αρχικά ότι ανήκε σε αυτήν. Η Αρτεμις όμως δεν έφθασε ως εμάς αλώβητη. Κάποιοι την είχαν κτυπήσει με ιδιαίτερη βιαιότητα, κυρίως στα μάτια και στο στόμα, όπως φαίνεται από τις «πληγές» που έχουν μείνει επάνω στο μάρμαρο. Πιθανώς να ήταν οι πιστοί της νέας θρησκείας, οι οποίοι κατέστρεφαν τα λατρευτικά αγάλματα των ειδωλολατρικών ιερών, όπως πιστεύουν οι αρχαιολόγοι. Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ Κυνηγετικός σκύλος. Ετοιμος να ορμήσει στο θήραμά του! Με λυγισμένα τα πόδια, τη μουσούδα του προτεταμένη και τα μάτια προσηλωμένα σε έναν αόρατο για εμάς στόχο,αυ- τός ο μαρμάρινος κυνηγετικός σκύλος του Μουσείου της Ακρόπολης κρύβει ένα μυστικό: βρισκόταν,λένε,στην είσοδο του ιερού της Βραυρωνίας Αρτέμιδος στην Ακρόπολη μαζί με έναν ακόμη όμοιό του (έχουν σωθεί ελάχιστα θραύσματά του) προστατεύο- ντας τον χώρο αφ΄ ενός και δηλώνοντας αφ΄ ετέρου την ετοιμότητά του στο κυνήγι.Η Αρτεμις άλλωστε,μην ξεχνάμε, ήταν η θεά της φύσης και του ζωικού βασιλείου,ενώ τα άγρια κυνηγόσκυλα τη συνόδευαν πάντα στις εξορμήσεις της για κυνήγι (περί το 520 π.Χ.). Αρκτος. Ιερό ζώο της Αρτέμιδος ήταν η αρκουδίτσα του Μουσείου,γιατί κατά την παράδοση ήταν και αυτή κάποτε άρκτος.Για αυτό «άρκτοι» ονομάζονταν και τα εννιάχρονα κορίτσια από αριστοκρατικές οικογένειες της Αθήνας,που υπηρετούσαν τη θεά ως ακόλουθοί της, ώσπου να φθάσουν σε ηλικία γάμου (4ος αι.π.Χ.). Γλαύκα. Ψηλά τοποθετημένη πάνω σε ένα μεταλλικό στύλο, όπως όλες οι κουκουβάγιες που κοιτούν τους ανθρώπους αφ΄ υψηλού,η μαρμάρινη γλαύκα του Μουσείου της Ακρόπολης υποδέχεται τους επισκέπτες του στην είσοδο.Για να θυμίζει ότι αυτό,πάνω απ΄ όλα,είναι το σπίτι της θεάς Αθηνάς. Τα άλογα. Μόνα ή με τους ιππείς τους,είναι από τα πιο εντυπωσιακά γλυπτά του μουσείου.Τέτοια αναθήματα στο ιερό της παρθένου όμως μπορούσαν να κάνουν στην Αρχαϊκή εποχή μόνον όσοι προέρχονταν από την τάξη των πεντακοσιομεδίμνων. Λιοντάρια,αγριόχοιροι, ταύροι,πετεινοί,πουλιά, αλλά και φίδια,είναι ζώα που επίσης παρελαύνουν στο Μουσείο,κυρίως με τη μορφή μικρών χάλκινων ειδωλίων που ανέθεταν οι προσκυνητές στη θεά Αθηνά.Γιατί τα ζώα,μικρά ή μεγάλα,υπήρξαν σε όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας είδος προσφοράς στους θεούς,ένδειξη ευσέβειας προς αυτούς και παράκληση για την εκπλήρωση μιας ευχής (τα εκθέματα βρίσκονται στο ισόγειο και κυρίως στο πρώτο επίπεδο). Πηγή: Μαρία Θερμού, Εφημερίδα "Το Βήμα" | ||||||||||
Εντυπωσιακές φωτογραφίες βολών, τραβηγμένες την κατάλληλη στιγμή (14pics) Posted: 11 Jul 2011 03:11 AM PDT | ||||||||||
Τζιμ Μόρισον Το τέλος του, χωρίς μυστήριο πια, Posted: 11 Jul 2011 01:51 AM PDT Του ΧΑΡΗ ΚΑΒΒΑΔΙΑ 40 χρόνια μετά, το μυστήριο για το θάνατο του χαρισματικού ποιητή-τραγουδιστή των Doors δεν υφίσταται. Αυτόπτες μάρτυρες της μοιραίας νύχτας για τον Τζιμ Μόρισον μίλησαν για πρώτη φορά και τα λεγόμενά τους έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την τότε κατάθεση της συντρόφου του Πάμελα Κέρσον. Η αυθημερόν όμως κατάθεση της Πάμελα Κέρσον ήταν σημαντική, διότι επηρέασε τη γνωμάτευση της γαλλικής αστυνομίας για να κλείσει η υπόθεση. Σε αυτήν ισχυρίστηκε ότι ο Τζιμ πήγε μόνος του να φάει και ότι μετά πήγαν σινεμά. Στη 1 π.μ. γύρισαν στο διαμέρισμά τους, κοιμήθηκαν στις 2.30 π.μ., για να ξυπνήσει μία ώρα μετά από το θόρυβο της αναπνοής του. Τον βοήθησε να συνέλθει και με προτροπή του ξανακοιμήθηκε. Οταν ξύπνησε, τον βρήκε ολόγυμνο στην μπανιέρα με αίμα να τρέχει από τη μύτη του. Την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 1970, ο Τζιμ Μόρισον γιόρτασε τα 27α γενέθλια του ηχογραφώντας τα ποιήματά του για 4 ώρες στο Village Recorders, τα οποία μετά το θάνατό του θα γίνουν γνωστά σαν «An American prayer». Τρεις μέρες αργότερα, για την προώθηση του νέου άλμπουμ τους, οι Doors δίνουν μια μαγική συναυλία στο Ντάλας, όπου για πρώτη φορά σ' ένα εκστατικό κοινό 6.000 νέων ακούγεται το «L.Α. Woman» σε μια διονυσιακή ερμηνεία από τον Μόρισον. Την επομένη όμως, στη Νέα Ορλεάνη έρχεται η καταστροφή... Ο Τζιμ, σαν ένας σύγχρονος Ντόριαν Γκρέι, εμφανίστηκε σε κατάσταση κατάρρευσης, έλεγε ασυνάρτητα ανέκδοτα, ήταν σε παραλήρημα και κάποια στιγμή πέταξε το στήριγμα του μικροφώνου στο κοινό, του γύρισε την πλάτη και σωριάστηκε στα ντραμς του Ντένσμορ μένοντας ακίνητος. Ο Μάνζαρεκ θυμάται ότι «όσοι βρίσκονταν εκεί, το είδαν αυτό. Εχασε όλη του την ενέργεια στα μέσα της συναυλίας, κρεμιόταν από το μικρόφωνο, άδειαζε, έβλεπα ένα δυστυχισμένο γέρο τραγουδιστή των blues που κάποτε ήταν σπουδαίος, αλλά τώρα δεν τα κατάφερνε». Αυτή ήταν η τελευταία συναυλία των Doors. Παρ' όλο που είχε έλκος στομάχου και κρίσεις άσθματος, για τους επόμενους τρεις μήνες ο Τζιμ ηχογράφησε με τους Doors το κύκνειο άσμα τους και όπως είπε «επιτέλους, κάνω ένα δίσκο με blues», ενώ έβαλε στα πλάνα του την προοπτική μιας ταινίας με τον 60χρονο σεναριογράφο Larry Marcus, συζητούσε με τον φίλο του Fred Myrow για μια θεατρική παράσταση και, τέλος, την παραγωγή του προσωπικού δίσκου του με ποιήματα. Την Παρασκευή 12 Μαρτίου 1971 ο Μόρισον πέταξε για Παρίσι -«Τα έχω σιχαθεί όλα. Ολο τον κόσμο που με βλέπει μόνο σαν ροκ σταρ. Δεν το αντέχω πια. Θα ήμουν ευχαριστημένος να περνούσα απαρατήρητος. Ποιος νομίζουν ότι είναι ο Τζιμ Μόρισον στο κάτω κάτω;»- για να συναντήσει την αγαπημένη του Πάμελα Κέρσον και να μείνουν στην οδό Beautreillis 17 στο Rive Droite. Στη γαλλική πρωτεύουσα βρήκε την ησυχία του, «είναι τόσο όμορφα εδώ, σαν να πέταξαν τα αρνητικά, όταν έφτιαξαν αυτή την πόλη», έκανε πολύωρους περιπάτους, διάβαζε, έγραφε σαν «συγγραφέας στην εξορία», έχασε βάρος, ξυρίστηκε, αλλά και... έπινε. Στα μέσα Απριλίου με την Παμ νοίκιασαν ένα αυτοκίνητο, πέρασαν 3 βδομάδες στις ΝΔ επαρχίες (του κρασιού) της Γαλλίας και μέσω Ανδόρας πέρασαν στην Ισπανία, για να καταλήξουν στο Μαρόκο. Η επιστροφή στο Παρίσι συνοδεύτηκε για τον Τζιμ με τεράστιες ποσότητες αλκοόλ στο κλαμπ Circus αλλά από τα μέσα Μαΐου για 10 μέρες πέρασαν με την Παμ ειδυλλιακά στην απίστευτα βροχερή, τότε, Κορσική. Την Τρίτη 16 Ιουνίου ο Μόρισον ηχογράφησε για τελευταία φορά παρέα με δύο Αμερικανούς μουσικούς που γνώρισε σ' ένα μπαρ και ήταν «μεθυσμένες ασυναρτησίες», κατά τον οργανίστα Ρέι Μάνζαρεκ. Τις επόμενες μέρες ο Τζιμ έπεσε σε κατάθλιψη, σε σημείο να θορυβήσει την Πάμελα και τον φίλο του Alan Ronay, με αποτέλεσμα την Παρασκευή το βράδυ 2 Ιουλίου να τον πείσουν να πάνε για δείπνο, στο οποίο ο ίδιος παρέμεινε αμίλητος. Μετά ο Μόρισον έστειλε ένα τηλεγράφημα στον εκδότη του Jonathan Doltzer για κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με την έκδοση των ποιημάτων του. Στη συνέχεια συνόδεψε την Παμ σπίτι και πήγε μόνος του να δει το φιλμ νουάρ του 1947. Στη 1 π.μ., κακόκεφος, μπήκε στο υπόγειο του Rock'n'Roll Circus, που εκείνη την ώρα είχε πάνω από 500 άτομα -ανάμεσα σ' αυτούς και η 24χρονη τραγουδίστρια Μάριαν Φέιθφουλ που μόλις είχε χωρίσει από τον Μικ Τζάγκερ-, κάθισε στο συνηθισμένο σημείο του στο μπαρ και παρήγγειλε μπίρες κι ένα μπουκάλι βότκα. Αργότερα αγόρασε ηρωίνη για την Πάμελα, κάτι που συνήθιζε, από δύο νεαρούς που γνώριζε και που δούλευαν για τον έμπορο ναρκωτικών Jean de Breteuil. Στις 2 π.μ. πήγε στις τουαλέτες και έπειτα από μιάμιση ώρα ένας από το βεστιάριο είπε στους υπεύθυνους του κλαμπ ότι κάποιος είναι κλειδωμένος σε μία από αυτές. Οταν έσπασαν την πόρτα, βρήκαν τον Μόρισον με το κεφάλι του ανάμεσα στα γόνατά του και τα χέρια του κρεμασμένα. Ηταν προφανές ότι είχε σνιφάρει την ηρωίνη, διότι από το στόμα του έβγαινε αφρός και αίμα. Ενας γιατρός από τους θαμώνες, αφού τον εξέτασε ενδελεχώς είπε ότι «είναι νεκρός, θύμα καρδιακής ανακοπής λόγω θανατηφόρας υπερβολικής δόσης». Μετά οι δύο νεαροί που του είχαν δώσει νωρίτερα την ηρωίνη, διαφώνησαν με το γιατρό λέγοντας ότι «έχει λιποθυμήσει» και θα αναλάβουν να τον φροντίσουν. Τον έβγαλαν από τις τουαλέτες, τον πέρασαν από ένα μακρύ διάδρομο με τον οποίο το Circus επικοινωνούσε με το διπλανό κλαμπ Alcazar, τον έβαλαν σε αυτοκίνητο και τον μετέφεραν στο σπίτι του. Οταν έμαθαν για τον θάνατο του Μόρισον, η Φέιθφουλ κι ο Breteuil έφυγαν αμέσως για την Καζαμπλάνκα, όπου ο δεύτερος πέθανε λίγο αργότερα από υπερβολική δόση ναρκωτικών. Η Μάριαν δεν μίλησε ποτέ για εκείνη τη νύχτα στο Circus. Ο γιατρός Max Vassille έγραψε ότι ο θάνατος του τραγουδιστή προήλθε από «φυσικά αίτια». Σύμφωνα με το γαλλικό δίκαιο, δεν έγινε νεκροψία διότι δεν βρέθηκαν στοιχεία που να επιβάλουν κάτι τέτοιο. Ο Μόρισον θάφτηκε στο Pere Lachaise την 7η Ιουλίου 1971. Τρία χρόνια αργότερα πέθανε και η σύντροφός του Πάμελα Κέρσον. Μετά το θάνατό του, ο ναύαρχος πατέρας του, George Stephen Morrison, έβαλε στον τάφο του, την αρχαιοελληνική φράση «ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ». Ηταν ο 4ος ροκ σταρ της 10ετίας του '60 που πέθανε σε ηλικία 27 ετών, μετά τον Μπράιαν Τζόουνς, τον Τζίμι Χέντριξ και την Τζάνις Τζόπλιν.* Η κατάθεση της Πάμελα Κέρσον «Χθες το βράδυ ο φίλος μου πήγε σε ένα κοντινό εστιατόριο. Οταν γύρισε πίσω, πήγαμε στο σινεμά Action Lafayette -που είναι πίσω από τη στάση του μετρό Le Pelletier- και είδαμε το φιλμ "Death Valley". Γυρίσαμε στη 1 κι ο φίλος μου είδε μια ερασιτεχνική ταινία από τον προτζέκτορα. Ηταν μια χαρά στην υγεία του και φαινόταν ευτυχισμένος. Μετά ξαπλώσαμε κι ακούσαμε δίσκους. Κοιμηθήκαμε στις 2.30 περίπου. Δεν είχαμε καμιά σεξουαλική επαφή χθες το βράδυ. Γύρω στις 3.30 περίπου (διότι δεν έχω ρολόι στην κρεβατοκάμαρα) ξύπνησα από τον θόρυβο της αναπνοής του. Τον κούνησα, τον χαστούκισα μερικές φορές και ξύπνησε. Τον ρώτησα τι έχει. Ηθελα να καλέσω ένα γιατρό. Σηκώθηκε, βάδισε στην κρεβατοκάμαρα και μου είπε ότι ήθελε να κάνει μπάνιο. Μπήκε στο μπάνιο και μου φώναξε ότι αισθάνεται αδιαθεσία και ότι έχει τάση για εμετό. Ετρεξα και του έδωσα ένα πορτοκαλί μπολ όπου έβγαλε φαγητό και αίμα και τις δύο επόμενες φορές μόνο αίμα. Ο φίλος μου μού είπε: "Νιώθω περίεργα, αλλά δεν αισθάνομαι άρρωστος, γι' αυτό μην καλέσεις γιατρό, τελείωσε! Πήγαινε για ύπνο, πάω να κάνω μπάνιο και θα έρθω μετά στο κρεβάτι". Τον είδα καλύτερα μετά τους εμετούς, επανήλθε το χρώμα στο πρόσωπό του, έτσι ησύχασα κι έπεσα για ύπνο. Δεν ξέρω πόσο πολύ κοιμήθηκα, αλλά όταν ξύπνησα ο φίλος μου δεν ήταν πλάι μου. Ετρεξα στο μπάνιο και τον είδα ότι ήταν ακόμα στην μπανιέρα με λίγο αίμα να τρέχει από τη μύτη του, τον κούνησα νομίζοντας ότι λιποθύμησε και ήταν αναίσθητος. Προσπάθησα να τον βγάλω από την μπανιέρα αλλά δεν τα κατάφερα. Τότε τηλεφώνησα στον κ. Ronay. Ηρθε με την κοπέλα του Agnes Demy και ειδοποίησαν την αστυνομία και την πυροσβεστική». Πάμελα Κέρσον (3.7.1971) Πηγη Απο Ελευθεροτυπια http://molibixarti.blogspot.com | ||||||||||
Posted: 11 Jul 2011 01:15 AM PDT | ||||||||||
Οι πρώτες εικόνες από την έκρηξη στην Κύπρο (Βίντεο) Posted: 11 Jul 2011 01:13 AM PDT http://hellas-now.blogspot.com | ||||||||||
Σοκ στην Κύπρο – Ισχυρότατη έκρηξη κοντά σε ναυτική βάση της Εθνικής Φρουράς Posted: 11 Jul 2011 01:06 AM PDT - Πληροφορίες μιλούν για έκρηξη σε κοντέινερ γεμάτα πυρομαχικά - Δεσμευμένα πυρομαχικά της Συρίας που φυλάσσονταν σε ακατάλληλες συνθήκες - Πληροφορίες για 8 νεκρούς και πολλούς τραυματίες- Χωρίς ρεύμα ολόκληρες περιοχές, "σαρώθηκε" το χωριό Ζύγι... Η εικόνα θυμίζει πολεμικό τοπίο σε ολόκληρη την περιοχή. Συνεχώς περνούν ασθενοφόρα και ο υπουργός υγείς της Κύπρου έκανε έκκληση στους πολίτες αν δεν υπάρχει απόλυτη ανάγκη να μην πάνε σε νοσοκομεία για να βοηθήσουν την κατάσταση. Τα διεθνή δίκτυα μεταδίδουν πληροφορίες για πολλούς τραυματίες, αλλά και οκτώ νεκρούς. Οι πληροφορίες είναι ακόμη συγκεχυμένες, επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την Αστυνομία, οι εκρήξεις οφείλονται σε φωτιά που πήραν 98 κιβώτια πυρίτιδας. Οι πληροφορίες του newsit μιλούν για πυρομαχικά που ανήκουν στη Συρία, αλλά δεσμέυτικα μετά από εντολή Αμερικανών από την Κύπρο και φυλάσσονταν στη Ναυτική Βάση κάτω από ακατάλληλες συνθήκες. Οι διακοπές ρεύματος μπορεί να οφείλονται και σε αυτό το λόγο. Στη βάση έχουν σπεύσει ασθενοφόρα, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες υπάρχουν σοβαρά τραυματισμένοι. Στο μεταξύ, βλάβες σημειώθηκαν στους ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς της Μονής και του Βασιλικού, οι οποίοι τέθηκαν εκτός λειτουργίας. Οι βλάβες εκτιμάται ότι οφείλονται στις εκρήξεις. Πολύ χαμηλή ορατότητα και έντονη μυρωδιά καμένου επικρατεί στον παλαιό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού κοντά στο Βασιλικό και στο Μαρί. Η αστυνομία έχει μπλοκάρει την έξοδο του παλαιού δρόμου Λευκωσίας-Λεμεσού που οδηγεί στο Μαρί και δεν επιτρέπει την είσοδο ούτε στους εργαζομένους στο Βασιλικό. Τα μόνα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο είναι ασθενοφόρα. newsit.gr http://hellas-now.blogspot.com | ||||||||||
TI ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ APOLLO ΣΤΗΝ ΣΕΛΗΝΗ; Posted: 11 Jul 2011 12:52 AM PDT Ένα ερώτημα στο οποίο επιχειρεί να απαντήσει –χωρίς να απαντά βέβαια στο τέλος-ρεπορτάζ του αμερικανικού δικτύου CBS. Συνολικά έξι αμερικανικές σημαίες άφησαν οι αστροναύτες του προγράμματος Apollo στη Σελήνη από την πρώτη του Apollo 11 όταν οι Neil Armstrong και Buzz Aldrin περπάτησαν στη Σεληνιακή επιφάνεια για πρώτη φορά μέχρι και την Apollo 17 το 1972 όταν σηματοδοτήθηκε το τέλος των αποστολών. Η σημαία αναφέρεται στο ρεπορτάζ είχε καθαρά συμβολικό χαρακτήρα. Σύμφωνα με συνθήκη του ΟΗΕ απαγορεύεται σε οποιοδήποτε κράτος του κόσμου να διεκδικήσει κάποιο κομμάτι της Σελήνης ως δικό του. Έτσι η τοποθέτηση της αμερικανική σημαίας εκεί ήταν για καθαρά συμβολικούς και προπαγανδιστικούς λόγους. Σε ότι αφορά τώρα την τύχη των σημαιών καθαυτών κάποιοι υποστηρίζουν πως οι σημαίες από τις αποστολές Apollo 11 και 12 είναι δύσκολο να εντοπιστούν καθώς το πιθανότερο είναι να παρασύρθηκαν από τα αέρια ώθησης του τμήματος της Σεληνακάτου που εκτοξεύθηκε από τη Σελήνη, αφήνοντας να εννοηθεί πως ίσως κάποιες άλλες σημαίες από τις υπόλοιπες αποστολές να εξακολουθούν να υπάρχουν. Παρόλα αυτά βροχές μικρομετεωριτών, η ηλιακή ακτινοβολία και άλλοι παράγοντες να μην έχουν αφήσει αλώβητες τις αμερικανικές σημαίες των προγραμμάτων Apollo. Πάντως όπως και να έχει το θέμα, το πλέον πιθανότερο είναι να απαντήσει κάποιος μη αμερικανός στο ερώτημα αυτό, καθώς πιο πιθανό είναι να βρεθούν κινέζοι, οι Ρώσοι ή και Ευρωπαίοι στη Σελήνη παρά Αμερικανοί σε μια στιγμή που το διαστημικό πρόγραμμα των ΗΠΑ βρίσκεται σε γενικό μαρασμό. πηγή: defencenet.gr http://worldjudge2012.blogspot.com This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now | ||||||||||
11 αξέχαστα ηλιοβασιλέματα της Ελλάδας Posted: 11 Jul 2011 12:30 AM PDT Το νησάκι του Άγιου Σώστη στη Ζάκυνθο Το καλοκαίρι το ηλιοβασίλεμα έχει την τιμητική του. Δεδομένου, όμως, ότι κρατάει πολύ λίγο, έχει σημασία να βρίσκεστε στο σωστό σημείο, τη σωστή ώρα. Το thea παρουσιάζει 10 μοναδικές θέσεις-εκτός από τη χιλιοφωτογραφημένη Οία- απ' όπου η δύση μοιάζει μαγική. Άγιος Σώστης, ΖάκυνθοςΗ παραλία του Άγιου Σώστη στη Ζάκυνθο βρίσκεται δίπλα στον πολυσύχναστο Λαγανά, αλλά είναι πολύ πιο ήσυχη από αυτόν. Εδώ μπορεί να συναντήσετε ακόμα και χελώνες καρέτα-καρέτα, ενώ το βράδυ, ο ήλιος που δύει σε συνδυασμό με το νησάκι του Άγιου Σώστη δημιουργεί μια εικόνα που ταιριάζει περισσότερο σε τροπικό νησί. |
|
Οία, Σαντορίνη
|
Παροικιά, Πάρος
|
Φάρος του Αρμενιστή, Μύκονος
|
Πορτάρα, Νάξος
|
Μηλίνα, Πήλιο
|
Πλάκα, Μήλος
|
Κανόνι, Κέρκυρα
|
Καρδαμύλη, Μεσσηνιακή Μάνη
|
Μόντε Σμιθ, Ρόδος
|
You are subscribed to email updates from Περίεργα - PERIERGAA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου